مقاله

بهترین بازی های جهان باز

بهترین-بازی-های-جهان-باز

یکی از بهترین سبک های بازی که کمپانی های بازی سازی و گیمر ها علاقه زیادی را به آن نشون داده اند،بازی های جهان باز است که در این مقاله به بررسی چندتا از بهترین بازی های این سبک میپردازیم.

GTA V

Grand Theft Auto V (GTA V) یک بازی ویدئویی اکشن ماجراجویی است که توسط Rockstar North توسعه یافته و توسط Rockstar Games منتشر شده است. این بازی در تاریخ 17 سپتامبر 2013 برای پلتفرم‌های PlayStation 3 و Xbox 360 عرضه شد و سپس برای پلتفرم‌های دیگر از جمله PlayStation 4، Xbox One و کامپیوترهای شخصی منتشر شد.این بازی پنجمین قسمت از سری بازی های اصلی جی تی ای است.

GTA V داستان سه کاراکتر اصلی، Michael De Santa، Franklin Clinton و Trevor Philips را دنبال می‌کند، که هر کدام داستان و زندگی منحصر به فرد خود را دارند. با شخصیت‌های مختلف و داستان‌های پیچیده، بازی یک تجربه گسترده و هیجان‌انگیز از دنیای باز GTA را ارائه می‌دهد.

 

 Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption  2 در یک بازی جهان باز و اکشن است که توسط شرکت راکستار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.این بازی در سال ۱۸۹۹ در غرب وحشی رخ میدهد.داستان بازی از یک گنگ به نام ون در لیند شروع میشود.این گروه ابتدا از داچ،آرتور و متیوز تشکیل میشد که با گذشت زمان به تعداد اعضای این گروه افزوده میشد.

در آن هنگام که دولت آمریکا به دنبال ایجاد صلح و امنیت در غرب وحشی بود.گروه ون در لیند در حال برنامه ریزی برای سرقت بانک شهر بلک واتر است که این سرقت با شکست مواجهه شده و داستان بازی .. آغاز میشود‌.

شخصیت اصلی بازیRed Dead 2 آرتور مورگان است.آرتور در سال ۱۸۶۳ از پدری به نام لایل مورگان و مادری به نام بیتریس مورگان به دنیا آمد. آرتور در کودکی خود مادرش را از دست داد و پدرش  هنگامی که بچه به جرم دزدی دستگیر شد.

  چندین سال بعد آرتور با الیزا ازدواج میکند و حاصل عشق این دو ایزاک بدنیا آمد. آرتور به علت اینکه تحت تعقیب بوده است دیر به دیر به خانواده خودش سر میزد که در آخرین بار با قبر همسر و فرزندش آیزاک رو به رو میشود.قضیه مرگ همسر و فرزندش ضربه روحی سنگینی را به آرتور وارد کرد و وارد مراحل جدیدی از زندگی شد.

همانطور که گفته شد آرتور همراه داچ و متیوز  عضو گروه ون در لیندر بود به طوری که آرتور بهترین تیرانداز این گروه بود و وظیفه تامین کردن مهمات و غذا و لباس برای گروه بود.

Fallout 4

Fallout یکی از کلاسیک ترین بازی های جهان باز است،این بازی ابتدا توسط استودیو بلک آیل منتشر شد.

در بازی Fallout 4، شما در دنیایی پساپوکالیپسیس قرار می‌گیرید. داستان این بازی در سال ۲۲۷۷ آغاز می‌شود. شما نقش یک شخصیت به نام Nate  را بازی می‌کنید که در ابتدا به همراه خانواده‌اش در خانه‌ی خود در شهر Sanctuary Hills زندگی می‌کنند.

پس از حمله‌ی یک گروه مخوف Institute به Sanctuary Hills شروع می‌شود. این حمله باعث از بین رفتن خانه و خانواده‌ی نیت می‌شود. در نتیجه، شما به عنوان بازیکن در دنیای ویران شده و در جستجوی پسر کوچک خود به نام شانون به دنیای پس از حمله  ویرانی‌شده و پر از خطر می‌پردازید.

در طول داستان این بازی شما باید تفکرات خود را راجع به حهان اطراف دور بریزید و در دنیایی نابود شده که دیگر اثری از آبادی نیست قدم بگذارید.در میانه راه شما فقط یک داستان اصلی ندارید و با راز ها و دوراهی های زیادی رو به رو میشوید که بر پایان اثر بسیار زیادی میگذارند.ر گشت و گذاری که در دنیایFallout متوحه جزییات بسیار دقیقی در مورد شهر ها میشوید در صورتی که نمونه آن تنها در سینما و بازی هایی مانند last of us  دیده میشود.کارکتر های زیادی در شهر ها میبنید که برخلاف انتظار هرکدام صورت و اندام و داستان منحصر به فرد خود را دارند.

Horizon Zero Dawn

داستان بازی از اینجای شروع میشود که شما کنترل دختر کوچکی به نامAloy را دارید. این بازی در قرن 31 اتفاق میفتد که در این دنیا قبایل مختلفی دیده میشود.پیشینیان این دنیا که به اسم قدیمیها شناخته میشوند از تکنولوزی هوشمند بهره میبرند.همچنین در این دنیا ماشینها  دیده میشوند که با انسانها رفتاری صلح آمیز را دارند.در این دنیای Horizon Zero Dawn قبایل متفاوتی وجود دارد که جالب است بدانید هر کدام داستان و پیشینه مخصوص به خود را دارند.

نقشهٔ بازی Horizon Zero Dawnیک طرح جذاب و پیچیده است که جهان فوق‌العاده این بازی را به تصویر می‌کشد. این نقشه، دنیای پر از تنوع جغرافیایی را نمایان می‌کند؛ از مناطق یخ زده تا بیابان‌های خشک، از جنگل‌های سرسبز تا مزارعی پر از ماشین‌های غول‌پیکر.

مناطق مختلف نقشه، خانه‌های قبایل مختلف را نشان می‌دهد که هرکدام با فرهنگ، معماری، و سبک زندگی خود شناخته می‌شوند. جزئیات دقیق از مکان‌های کلیدی، مانند قلعه‌ها، شهرها و غارها، برای بازیکنان یک فرصت برای کاوش و کشف بهتر فراهم می‌کنند.

همچنین، نقشه نشان‌دهنده محل قرارگیری ماشین‌های غول‌پیکر و منابع مهمی است که بازیکنان برای تجهیزات و ارتقاء‌های خود نیاز دارند. با توجه به ترکیب هنری و اطلاعات گسترده در نقشه، هر جزئی از این جهان از اهمیت استراتژیکی برخوردار است و بازیکنان را به سفری منحصر به فرد و هیجان‌انگیز می‌برد.

Sekiro: Shadows Die Twice

شخصیت اصلی داستان سامورایی یک دست، یک جنگجوی ضربه خورده‌است که از آستانه مرگ نجات پیدا کرده‌است. او بعد از این که اربابش ربوده شد و دستش توسط یک فرمانده سامورایی قطع شد، در ظاهر کشته شد اما او از مرگ نجات پیدا کرد. این شینوبی وقتی بیدار شد، متوجه شد که دستش توسط یک بوسشی مرموز (کشیش بودایی) با یک دست پروتزی تعویض شده‌است. حالا هدف او نجات اربابش و گرفتن انتقام است. سلاح او در این راه یک کاتانا و یک بازوی پروتزی است که به او اجازه می‌دهد ابزار و وسایل مختلفی را روی آن نصب کند.

نکته جالب برای طرفداران ایرانی این بازی، آمدن اسم یک ایرانی در میان طراحان کانسپت بازی به نام «سپیده دان اصفهانی» است که علاوه بر این در طراحی سایر بازی‌های فرام سافتور نیز نقش داشته‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *