مقاله

بهترین بازی های مبارزه ای و اکشن ژاپنی

گیم-مبارزه-ای-ژاپنی

Ghost of Tsushima

بازیGhost of Tsushimaیک بازی اکشن-ماجراجویی و مخفی‌کاری می‌باشد. بازی از زاویهٔ دید سوم شخص دنبال می‌شود و دارای محیط جهان باز بزرگ و با قابلیت کاوش در آن است. بازی دارای راهنمایی‌هایی در خصوص پیدا کردن مسیر خود نخواهد داشت و بازیکن می‌تواند با اسب نقاط مختلف نقشه را طی کند. همچنین بازی دارای مأموریت‌های جانبی می‌باشد که بازیکن قادر است با دیگران در بازی تعامل داشته باشد.

داستان بازی شبح تسوشیما در قرن سیزدهم اتفاق می‌افتد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که ارتش مغول به جزیره‌ی تسوشیما حمله می‌کند و هدف نهایی آن‌ها تسخیر ژاپن است. شما در نقش جین ساکای Jin Sakai که یکی از معدود سامورائی‌های باقی مانده از این نبرد بزرگ است کنترل کاراکتر بازی را در دست می‌گیرید.

در ابتدا هدف جین خلاصه می‌شود در نجات عمویش که توسط رهبر مغول‌ها اسیر شده‌است، به تدریج با دنبال کردن داستان بازی مخاطرات بیشتر می‌شود و جین رهبر حزب مقاومت می‌شود. این گروه تلاش می‌کنند تا حمله‎‌ی مغول‌ها را خنثی و از گسترش آن به سرزمین ژاپن جلوگیری کنند، اما این کار ساده‌ای نیست چرا که درگیری تنها میان دو ارتش نیست و این کشمش درون خود جین هم دیده می‌شود! در ابتدا ماجرا او یک سامورائی سنتی است که رودررو با دشمنان می‌جنگد و این افتخار برایش از هر چیزی با ارزش‌تر است. اما این برای پیروزی در جنگ‌ها کافی نیست. او برای مبارزه و پیروزی در برابر نیروی مهاجم دشمن که از سلاح‌های محاصره و تاکتیک‌های جدید و تازه ای استفاده می‌کنند، مجبور است که تاکتیک‌های مختلفی را امتحان کند.

Sekiro: Shadows Die Twice

شخصیت اصلی داستان سامورایی یک دست، یک جنگجوی ضربه خورده‌است که از آستانه مرگ نجات پیدا کرده‌است. او بعد از این که اربابش ربوده شد و دستش توسط یک فرمانده سامورایی قطع شد، در ظاهر کشته شد اما او از مرگ نجات پیدا کرد. این شینوبی وقتی بیدار شد، متوجه شد که دستش توسط یک بوسشی مرموز (کشیش بودایی) با یک دست پروتزی تعویض شده‌است. حالا هدف او نجات اربابش و گرفتن انتقام است. سلاح او در این راه یک کاتانا و یک بازوی پروتزی است که به او اجازه می‌دهد ابزار و وسایل مختلفی را روی آن نصب کند.

نکته جالب برای طرفداران ایرانی این بازی، آمدن اسم یک ایرانی در میان طراحان کانسپت بازی به نام «سپیده دان اصفهانی» است که علاوه بر این در طراحی سایر بازی‌های فرام سافتور نیز نقش داشته‌است

SIFU

یک شاگرد کونگ‌فو تصمیم می‌گیرد دست به یک انتقام مادام العمر بزند: پنج قاتلی که به طرز وحشیانه‌ای خانواده‌اش را قتل‌عام کردند را شکست داده و شکار کند. داستان بازی در یک شهر مدرن چینی روایت می‌شود و در اکثر مواقع واقعی به نظر می‌رسد، اگرچه جادو در جهان بازی وجود دارد و قهرمان داستان دارای یک طلسم جادویی است که از مرگش جلوگیری می‌کند و هربار پس از مرگ، او را به زندگی بازمی‌گرداند، اما نکته منفی این است که با هر بار رستاخیز، سن شخصیت اصلی افزایش پیدا خواهد کرد و در نهایت با اتمام جادوی طلسم می‌میرد.

Judgment

داستان در سال ۲۰۱۵ میلادی رخ می‌دهد. وکیل جوان تاکایوکی یاگامی پروندهٔ قتل بیمار کویچی واکو در مرکز توسعهٔ دارویی پیشرفته  را بررسی می‌کند.پس از بررسی پروندهٔ، وکیل یاگامی با موفقیت از موکل خود -که به قتل متهم شده‌است- یعنی شینپه اوکوبو دفاع می‌کند و باعث تبرئهٔ او می‌شود، امّا مدت کوتاهی پس از رفع اتهام، اوکوبو برای قتل دوست دختر خود بازداشت می‌شود و یاگامی از روی احساس  عذاب وجدان، از سمت خود در دفتر حقوقی خویش کناره‌گیری می‌کند.

سه سال بعد، یاگامی که هم‌اکنون یک کارآگاه خصوصی در منطقهٔ کاموروچو واقع در توکیو است، پرونده‌های مختلف را به همراه همکار خود، عضو سابق خاندان یاکوزای توجو یعنی ماساهارو کایتو، را بررسی می‌کند  که وارد ماجراهای مختلفی مییشود.

کاموروچو شهر کوچکی در این بازی است، اما کارهای مفیدی که می توانید در آن انجام دهید بسیار زیاد است. در واقع کاموروچو یکی از زنده ترین شهرهایی است که در دنیای بازی ها دیده ام. ده ها فعالیت جانبی نیز در بازی وجود دارد که می توانید از آن لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *