آموزش, مقاله

معرفی لوازم جانبی کنسول PS5

ps5

امروز قرار است با هم مروری بر لوازم جانبی کنسول پلی استیشن ۵ داشته باشیم و آن‌ها را به صورت کامل به شما معرفی کنیم.

DualSense Edge

کنترلر دوال سنس یکی از جدیدترین محصولات سونی بود که از تکنولوژی‌های جدید برای ارائه‌ یک تجربه‌ مناسب به گیمر استفاده می‌کرد؛ با این وجود، سونی حتی کنترلری حرفه‌ای‌تر را به نام DualSense Edge معرفی کرد که قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری را در خود جای داده است.DualSense Edge را می‌توان مدل جدیدتر و بهبود یافته‌ کنترلر پایه دانست.کیفیت ساخت کنترلر نیز بسیار بالاتر از مدل عادی است، اما در مقایسه‌ ظاهری، این دو تفاوت چندان زیادی ندارند.

بد نیست بدانید که با وجود برتری کیفی، مدل Edge عمر باتری کمتری نسبت به مدل معمولی دارد و با بازی مداوم نهایت ۶ ساعت دوام خواهد آورد. مشکلات دریفت نیز به حداقل رسیده و در صورت رخ دادن می‌توانید آنالوگ‌ها را تعویض کنید.

HD Camera

همانند کنسول PS4، برای پلی استیشن ۵ نیز یک دوربین مخصوص استریم معرفی شد که این بار قابلیت‌های بیشتری برای ارائه دارد. اگر استریمر هستید و یا محتوای ویدیویی تولید می‌کنید، با استفاده از این دوربین می‌توانید به ضبط ویدیوهای مختلف بپردازید و حتی می‌توانید با استفاده از پلی استیشن خود، آن را ویرایش کنید.

PULSE 3D wireless headset

 

هدست Pulse 3D Wireless یکی از لوازم جانبی رسمی مخصوص کنسول پلی‌استیشن 5 (PS5) است. این هدست به‌طور خاص برای استفاده با PS5 طراحی شده است و از تکنولوژی صوتی 3D Tempest Engine استفاده می‌کند تا تجربه‌ی صوتی فراگیر و زنده‌ای را به بازیکنان ارائه دهد. این هدست بی‌سیم است و از طریق فناوری بلوتوث به کنسول PS5 متصل می‌شود. همچنین، دارای میکروفنی است که قابلیت کاهش نویز و صدای محیطی را دارا می‌باشد تا گفتگوی آنلاین با دوستان و همچنین استفاده در جلسات چت صوتی راحت‌تر شود.

 

DualSense Charging Station

Charging Station یا پایه شارژر که توسط سونی ساخته شده، برای شارژ کنترلر پلی‌استیشن طراحی شده و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به صورت هم‌زمان دو کنترلر بازی را شارژ کنید.Charging Station از پورت EXT جهت شارژ کردن بهره می‌برد و در این بین، نیازی به سیم و یا کابل به خصوصی نیست و صرفا می‌توانید با قرار دادن دوال سنس‌ خود روی آن، کنترلر را شارژ کنید.

 SSD

فضای ذخیره‌ی کمتری که کنسول PS5 ارائه می‌دهد، ممکن است باعث نیاز به حافظه‌ی اضافی شود. یک حافظه‌ی SSD با سرعت بالا می‌تواند به شما کمک کند تا بازی‌های بیشتری را ذخیره و اجرا کنید
 

PlayStation VR2

 

در انتها، به نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی سونی یعنی PlayStaion VR2 می‌رسیم که این روزها اخبار و حواشی بسیاری با خود به همراه آورده است. این هدست واقعیت مجازی ۵۵۰ دلار قیمت دارد که حتی از خود کنسول گران‌تر بوده و برخی منتقدین نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند؛ با این وجود، این دستگاه قابلیت‌هایی برای ارائه دارد که در کمتر محصولی به چشم می‌خورد.

جالب است بدانید که برای استفاده از این هدست، به دوربین و یا حسگر خارجی احتیاج ندارید و خود آن با اسکن محیط، مکان بازیکن را مشخص می‌کند. کیفیت مواد به کار رفته در ساخت این دستگاه نیز نسبت به مدل اصلی افزایش پیدا کرده و شاهد هدست بسیار باکیفیت‌تری هستیم.

منبع:گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *